Winter Weather Restoration Update

February 5, 2023

More than 94% of Austin Energy customers currently have power. We are now focusing on the most complicated and time-consuming restoration efforts. Those efforts will continue to be challenging due to forecasted wind and rain. Based on current information, we expect to restore power to nearly all remaining customers by Sunday, February 12, with the exception of those in need of electrical repairs to customer-owned or maintained equipment. This estimation is based on the following factors: rate of restoration since the start of the storm, number of workers involved in the restoration process, a more complete damage assessment, and weather.

Austin Energy continues to prioritize critical loads while also focusing on those customers who have been without power the longest. Since the start of the storm, we have completed 308,000 restorations. We continue to restore power to customers and expect many of our remaining affected customers will have electricity before Sunday. The expected weather conditions this week may damage power lines and already weakened trees, causing additional outages, increasing the risk for our lineworkers, and slowing progress. Austin Energy will reassess the situation and provide a revised update midweek.

For individuals and families who remain without power and are unable to secure alternative accommodations, call 3-1-1 or 512-974-2000 to request overnight lodging. The City of Austin emergency shelter has sleeping cots, shower facilities, food/water, pet sheltering and charging stations. The City of Austin is working with community partners and volunteers to meet requests. Once a shelter request is received, residents should expect a call from City staff between 7 a.m. and 7 p.m. with information on next steps. Access to the emergency shelter will remain open until all power is restored in the Austin Energy service area.

We know it is difficult for customers without power to make plans. Customers without electricity should make the best decisions for their household. We’re doing everything possible to restore power to all our customers.

Visit austinenergy.com/go/restoration for more information about restoration efforts.

Más del 94% de los clientes de Austin Energy actualmente tienen electricidad. Ahora nos estamos enfocando en los esfuerzos de restauración más complicados y lentos. Esos esfuerzos seguirán siendo un reto debido al viento y la lluvia pronosticados. Basado en la información actual, esperamos restaurar la electricidad a casi todos los clientes restantes para el domingo 12 de febrero, con la excepción de aquellos clientes que necesitan reparaciones eléctricas en equipos mantenidos o propiedad del cliente.

Austin Energy continúa dando prioridad a las cargas críticas y, al mismo tiempo, se enfoca en aquellos clientes que han estado sin energía por más tiempo. Continuamos restaurando la electricidad a los clientes y esperamos que muchos de nuestros clientes afectados restantes tengan electricidad antes del domingo. Las condiciones meteorológicas previstas para esta semana podría causar daños a las líneas eléctricas y a los árboles ya debilitados, resultando en más apagones y aumentaría el riesgo para nuestros trabajadores de líneas y posiblemente retrasaría el progreso. Austin Energy reevaluará la situación y proporcionará una actualización revisada a mitad de semana.

Para las personas y familias que siguen sin electricidad o que ya no pueden pagar un hotel y necesitan un lugar para ducharse o dormir, marque 3-1-1 o 512-974-200 para solicitar hospedaje.

Los catres para dormir, las duchas, la comida y el agua, el refugio para mascotas y las estaciones de carga son accesibles en el hospedaje de emergencia. La Ciudad de Austin está trabajando con socios comunitarios y voluntarios para cumplir con las solicitudes. Una vez que se realiza una solicitud de hospedaje con Austin 311, los residentes recibirán una llamada del personal de la Ciudad de Austin entre las 7 a.m. y las 7 p.m. con información sobre los próximos pasos. El acceso al hospedaje de emergencia permanecerá abierto hasta que se restablezca toda la electricidad en el área de servicio de Austin Energy.

Sabemos que es difícil para los clientes sin poder hacer planes. Los clientes sin electricidad deben tomar las mejores decisiones para su hogar. Estamos haciendo todo lo posible para restaurar la electricidad a todos nuestros clientes.